Jogorvoslati kérelmet nyújtott be az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz annak megállapítására, hogy a BKV "valós és okszerű indokok nélkül" minősítette eredménytelennek a midibusztendert. A társaság hétfői közleménye szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól.

JELENTKEZZEN AKTUÁLIS RENDEZVÉNYEINKRE

Sikeres közbeszerzést! A közbeszerzések gyakorlata
2011. március 8. – Radisson Blu Béke Hotel

Legyen rajongója Facebook oldalunknak és nyerjen!

A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei, és romlik a szolgáltatás minősége is. Az egyik versenytárs, a Vértes Volán Zrt. kérelmére január elején a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét, mondván, a BKV megszegte a közbeszerzésekről szóló törvényt. Ez után február 17-én a BKV is eredménytelennek nyilvánította a kiírást, az Orangeways szerint a "KDB határozatától teljesen független indokok alapján".
Bózsik András, az Orangeways stratégiai igazgatója szerint az indokok ugyanis nem állják meg a helyüket: a szerződést a későbbi átalakítások során a Budapesti Közlekedési Központ jogutódként probléma nélkül át tudja majd venni. Álláspontja szerint bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok - például új, eddig nem ismert szerződéses elemek - az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a napi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni - olvasható a közleményben.
Az Orangeways 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan álltak volna forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat kilométerenként 541 forintból tartják fenn.

EZT IS AJÁNLJUK

Kevesebbet költünk el közbeszerzésben, mint 2009-ben

forrás: origo.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://kozbeszerzesek.blog.hu/api/trackback/id/tr332700570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása